Програма «Сертифікат здорового туризму» (Туреччина)

Міністерство культури і туризму Турецької Республіки розробило і запустило програму «Сертифікації Здорового Туризму», яка починає діяти з початку літнього сезону 2020. «Сертифікація Здорового Туризму», що проводиться під керівництвом Міністерства культури і туризму та за участю Міністерства внутрішніх справ, Міністерства закордонних справ та у тісному співробітництві з усіма основними учасниками туристичної індустрії, здійснює контроль вищого рівня над широким спектром заходів, які повинні бути прийняті установами сфери туризму щодо транспортування, розміщення, стану здоров'я співробітників і гостей туристичного сектору. Цей сертифікат, який буде видаватися міжнародними сертифікаційними організаціями, документально підтверджує виконання високих вимог щодо охорони здоров'я і гігієну праці в авіакомпаніях, аеропортах та інших транспортних об'єктах, у житловому секторі та на підприємствах громадського харчування.

Мехмет Нурі Ерсой, Міністр культури і туризму Турецької Республіки, зробив заяву щодо цієї програми, яка буде проводитися силами міжнародних сертифікаційних організацій:

«Туреччина стала зразком для наслідування для всього світу під час пандемії Covid-19 завдяки розвиненій системі охорони здоров'я і методів лікування, що застосовувалися. Запуск цієї сертифікаційної програми передбачає, що Туреччина має намір відігравати провідну роль щодо нормалізації діяльності туристичної сфери.
Сьогодні заходи глобального карантину, прийняті через вірус Covid-19, призвели до небачених раніше наслідків у всьому світі, поступово пом'якшуються, і саме сфера туризму відіграє життєво важливу роль з точки зору повернення суспільства до нормального життя. Гостинність, як невід'ємна частина нашої культури, підштовхує нас до того, щоб стати першими у підготовці до формату «здоровий туризм». Наша програма сертифікації повинна гарантувати, що наші гості в Туреччині будуть проводити свою відпустку безпечним і гігієнічним чином і відчувати себе комфортно під час свого візиту. Програма включає в себе превентивні та захисні заходи щодо повітряних, морських і наземних перевезень, портів прибуття, всіх об'єктів сфери відпочинку і розваг, а також стану здоров'я працівників галузі і самих туристів. Ми будемо стимулювати всю нашу транспортну систему, сферу туризму до прийняття повного комплексу заходів розумної обережності для здорового відпочинку гостей шляхом проходження цієї сертифікації.»

Запущена в Туреччині унікальна Програма Сертифікації складається з 4 елементів: «Здоров'я і безпека пасажирів», «Здоров'я і безпека працівників», «Заходи безпеки на об'єктах» і «запобіжні Заходи у сфері транспорту».

"Здоров'я та безпека пасажирів" - запобіжні заходи, що застосовуються у відношенні туристів з моменту їх прибуття в країну і до зворотного вильоту. Перелік цих заходів включає в себе обмеження на вхід до терміналів пасажирів без захисної маски, надання пасажирам безкоштовних захисних масок, застосування тепловізійних камер для вимірювання температури тіла на вході в будівлі аеровокзалу / аеропорт, наявність в достатній кількість дезінфікуючих засобів та дезінфекційних кабін, застосування спеціальних заходів щодо пасажирів, які визначаються як потенційна група ризику.

"Здоров'я та безпека працівників" - комплекс заходів щодо забезпечення фізичного і психологічного здоров'я персоналу на транспорті, у житлових приміщеннях і на об'єктах сфери громадського харчування. Спеціальні заходи, в тому числі гігієнічні і санітарні тренінги для персоналу, психологічна підтримка співробітників, надання необхідного гігієнічного / медичного обладнання, контроль температури персоналу з допомогою тепловізійних камер, є обов'язковим стандартом, сюди ж входить м'яке планування графіку праці та відпочинку персоналу, проведення тренінгів з охорони здоров'я, особистої та виробничої гігієни, здійснення регулярних перевірок здоров'я персоналу, та інші активності в цій сфері.

"Заходи безпеки на об'єктах" - комплекс заходів, необхідних для запобігання поширення епідемії. Для запобігання нових заражень розроблені спеціальні заходи, які повинні бути прийняті в житлових приміщеннях, закладах громадського харчування, зонах для розваг, і ці заходи чітко визначені в рамках програми сертифікації. Програма забезпечує реалізацію і контроль виконання таких заходів, як соціальна дистанція, обмеження зовнішніх контактів, ізоляція, які необхідні для контролю поширення пандемії як серед персоналу, який працює на об'єктах туристичної сфери, так і серед гостей країни.

"Заходи безпеки у сфері транспорту" – комплекс заходів і правил для повітряного, наземного та морського транспорту. Тренінги співробітників сфери транспорту, контроль здоров'я персоналу, дезінфекція транспортних засобів і організація системи пасажирських перевезень у відповідності зі стандартами безпечної дистанції визначені у вимогах програми сертифікації.

Міністр Ерсой підкреслив делікатність і важливість цих питань, зробивши заяву щодо стартувала програми сертифікації та її графіка розгортання з точки зору процесу нормалізації суспільного життя після спалаху вірусу Covid-19:

“Станом на 4 травня 2020 року ми завершили створення науково обґрунтованих пандемічних протоколів і заходів для сертифікації, розроблених індивідуально щодо міжнародних аеропортів, внутрішніх авіаліній, автомагістралей та туристичних об'єктів. Ми також плануємо розпочати процес сертифікації готелів у травні 2020. Ми почнемо публікацію переліку установ і об'єктів туристичної сфери, які отримали сертифікат із 1 червня 2020 року по всіх комунікаційних каналів, включаючи веб-сайт нашого Міністерства.
Ми, як Турецька Республіка, діємо з почуттям відповідальності, щоб і наші громадяни, наші гості, які прибувають в країну, почувалися комфортно під час свого візиту. Існує прислів'я про гостинність турецького народу: «Ми не закриваємо двері на замок» (Ласкаво просимо). Ми завжди керуємося цим принципом, і будемо продовжувати робити необхідні дії, засновані на ньому».